CONCEPT

Inspiratie

Net als bij het uitwerken van een nieuw gerecht, ontwikkelde Tim Boury elke spirit met een focus op één enkel hoofdingrediënt. Dit product vormt de basis van het recept en bepaalt in hoofdzaak de smaak, de geur, de garnituren,...

De hoofdingrediënten werden stuk voor stuk gekozen op basis van kwaliteit, kostbaarheid en duurzaamheid. Deze visie is de essentie van Tim's denken, zowel in de keuken als in het glas, en is ondertussen geëvolueerd tot zijn signature:

frisse zuren, afgewisseld met kruidige en fruitige tonen. 

In die logica ontleent elk hoofdingrediënt haar naam aan haar eigen spirit:

Yuzu gin is gebaseerd op de Japanse citrusvrucht, Sanguine gin stelt bloedsinaas centraal terwijl de Lavas gin het kruidige karakter van wilde selder benadrukt.

Met Yuzucello wordt verder gewerkt op de traditie van limoncello. Het toevoegen van een destillaat op basis van yuzu brengt verfijning en finesse in het glas.

Yakumi, Japans voor ‘kruiden’, is een buitenbeentje. Een kruidenlikeur pur sang, met hoofdtonen van venkel en vanille. Puur, on the rocks of in een verrassende cocktail.

Rondo '16 is een vermouth met als basis druiven uit Dranouter (Heuvelland), de geboortestreek van Tim en Ben Boury. 

Branding

  

Bij het productdesign wordt hetzelfde basisidee doorgetrokken: de focus ligt enkel en alleen op de vormelijke essentie.

Tijdens het productieprocédé staat beleving en uniciteit centraal. Elke fles wordt één voor één gezandstraald. Dit intensieve proces maakt dat de structuur van de fles kostbaar aanvoelt en éénzelfde gevoel van beleving oproept als de restaurantervaring in Boury.

 

De sobere bedrukking kanaliseert de aandacht naar de felle verfvegen. Deze afwerking wordt door Tim en zijn team manueel en individueel aangebracht. De onvolmaaktheid en grilligheid geven de spirit hetzelfde karakter als maatwerk in de keuken. Elke fles is uniek, want ook elke gast is uniek. 

  

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon

THE ESSENCE - BOTTLED